My Site : Zakelijke energiegebruikers laten veel geld liggen : Zakelijke energiegebruikers laten veel geld liggen

Zakelijke energiegebruikers laten veel geld liggen

Main Image

Voor veel verbruikers van zakelijke energie is het lucratief om leveranciers te vergelijken. Op dit moment gebeurt dit beperkt, omdat het vaak veel tijd en moeite kost en ingewikkeld is. Minder betalen voor de energierekening loont.

Het volgende beeld is herkenbaar voor veel zakelijke energie-inkopers:

Het contract loopt bijna af en je bent benieuwd wat voor jou het beste aanbod is in de energiemarkt. Wat zijn de meest interessante partijen en welke mogelijkheden zijn er? Tegelijkertijd zie je op tegen de enorme moeite die het kost om alle leveranciers te benaderen en je wensen in beeld te brengen. En dan nog alle offertes en ingewikkelde termen vergelijken om zo met een gerust hart de juiste keuze te maken. En het belangrijkste: Je hebt hier simpelweg geen tijd voor!! “Ach.. Laten we maar een adviseur inschakelen of nog maar een jaartje verlengen bij de huidige leverancier.”

 

“Tienduizenden zakelijke energieverbruikers in Nederland kunnen substantieel tijd en kosten besparen door goed te vergelijken of door over te stappen naar een andere energieleverancier”, zegt Rob Leek van Minder.nl. Minder.nl biedt ondernemers een online platform waarop in 2 minuten een waardevolle vergelijking gemaakt kan worden en ook kan worden overgestapt.

 

 

Wat is er aan de hand in de zakelijke energiemarkt?

 

Het aanbod op de grootzakelijke en midzakelijke energiemarkt is op dit moment zeer slecht vergelijkbaar en niet transparant. Hier zijn verschillende redenen voor:

a)      De afgelopen jaren zijn er zeer veel nieuwe nationale en internationale energieaanbieders bijgekomen met een goed energieaanbod. Vooral de grote, traditionele aanbieders zijn bekend, waardoor er geen goede marktwerking is.

b)      Alle aanbieders hanteren andere termen en voorwaarden binnen het contract. Dit maakt het complex om de verschillende leveranciers met elkaar te vergelijken.

c)       De zakelijke markt wordt bepaald door dagprijzen, waardoor het essentieel is om op hetzelfde moment van alle aanbieders een aanbod te ontvangen. Omdat alle leveranciers een eigen ingang hebben is het bijna onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen.

d)      Het aanpassen van wensen of contractvoorkeuren legt het vergelijkingsproces stil, omdat je dan geheel opnieuw moet beginnen met je offerteproces.

 

 

Het gevolg

 

Aangezien de meeste bedrijven geen tijd en kennis hebben van bovenstaande zaken en zich willen richten op hun core business zijn er twee belangrijke ontwikkelingen geweest in de markt:

  1. Naar schatting heeft 30% tot 40% van de bedrijven zich aangesloten bij een energiecollectief of er is een energieadviseur in de hand genomen om de energie-inkoop te ontzorgen.
  2. De bedrijven die kiezen om het wél zelf te doen, beperken zich tot hun eigen leverancier of vergelijken nog een of twee van de andere traditionele aanbieders bij het hercontracteren van het energiecontract.

In beide gevallen blijft het de vraag of je het beste aanbod uit de markt krijgt. In het geval dat de klant een adviseur of collectief inschakelt is vaak niet altijd duidelijk of er 100% onafhankelijk en een volledig vergelijk van de markt wordt gemaakt. In de praktijk blijkt dat veel ondernemers het liefst zelf grip houden op hun energiekosten en niet afhankelijk willen zijn van een tussenpersoon.Indien de zakelijke klant zelf grip wil houden op het energiecontract, loopt hij door zijn eigen drukke agenda het risico dat je niet tijdig je contract opzegt en in een verlenging terrecht komt waarbij de tarieven meestal hoger liggen dan de alternatieven die de markt biedt. De mogelijkheden van lagere kosten bij andere partijen wordt niet bekeken. Vergelijken is vrijwel altijd winstgevend en het is dus zonde om dit niet te doen. 

Verder zie je dat ook binnen zakelijk Nederland het online koopgedrag explosief toeneemt. Veel bedrijven oriënteren zich inmiddels online en een groot aantal van de bedrijven contracteert ook online. Dit is een logische ontwikkeling, gezien de meeste inkopers privé ook online oriënteren en contracteren.

 

 

De oplossing

 

Minder.nl heeft de ultieme oplossing voor zowel de grootzakelijke als de kleinzakelijke inkopers van energie. Vanaf 1 oktober 2015 kunt u in 2 minuten de verschillende aanbieders te vergelijken. Bent u tevreden over een aanbod? Binnen 2 minuten kunt u ook een contract afsluiten.

 

“Dit is een gigantische verbetering ten opzichte van de 40 uur die ik eerder bezig was met energie vergelijken”, aldus Wendy Kager van Esbaco. Ze heeft onlangs haar midzakelijke energiecontractafgesloten op Minder.nl.

 

Minder.nl heeft een zakelijk energieplatform ontwikkeld, waarbij alle leveranciers in een uniform format het aanbod presenteren. Minder.nl kijkt hierbij niet alleen naar prijs, maar ook naar het beste aanbod. Dit betekent concreet dat het aanbod aansluit op uw wensen en voorkeuren.  

Het wijzigen van contractvoorkeuren is geen enkel probleem. Realtime past de vergelijker zich aan. Tevens worden de contractvoorwaarden helder gepresenteerd en ontvangt u direct een transparant overzicht van alle energiekosten (levering, netbeheer en belasting) voor uw specifieke situatie. Minder.nl lost tevens de grote irritatie van stilzwijgende verlenging op. U krijgt ruimschoots voor contractafloop informatie over eventuele beëindiging en het beste energieaanbod voor dat moment, voor uw situatie.

 

Niet alleen voor de zakelijke gebruiker is Minder.nl een eenvoudig en effectief platform. Ook voor de leveranciers biedt het de mogelijkheid om zich echt te differentiëren op voorwaarden. Zo kunnen zij naast het aanbod op de gevraagde contractvoorkeuren, zich ook positioneren op usp’s en eventele speciale aanbiedingen.

 

Vanaf nu heeft u de juiste tools in handen om zelf grip te hebben en houden op de energiekosten. U bent niet meer afhankelijk van een energieadviseur of een collectief. Op Minder.nl heeft u altijd toegang tot het beste aanbod uit de zakelijke energiemarkt, op dat moment!