Pure Energie verkoopt alleen stroom die zij zelf hebben opgewekt. Deze stroom wordt door de Consumentenbond als enige beoordeeld met een 10 voor duurzaamheid.
Pure Energie begon in 1995 me de ontwikkeling van windenergie. Sindsdien hebben zij 175 windmolens in Nederland gebouwd en zijn zij ook zonne-energieprojecten gaan ontwikkelen. Alle geleverde stroom is zelf opgewekt door Pure Energie, waarvan 98% door windmolens en 2% door zonnepanelen.
Jaarlijks doet de Consumentenbond, samen met Natuur&Milieu en Wise, onderzoek naar hoe groen de Nederlandse zakelijke energieleveranciers zijn. De stroom van Pure Energie scoort vier jaar op rij de hoogste score (10) op het gebied van duurzaamheid.
Energietarieven zijn niet statisch en bewegen het hele jaar door. De energieprijs is afhankelijk van vele factoren, zoals het weer, de prijs van grondstoffen en geopolitieke ontwikkelingen. Door onze vergelijker voor zakelijke energie in te vullen vindt u de meest actuele tarieven die Pure Energie zakelijke klanten biedt.
Op het stroometiket hieronder is te zien hoeveel procent van de opgewekte elektriciteit die Pure Energie levert, uit aardgas, kolen, kernenergie of uit groene bronnen komt. Ook staat op het stroometiket hoeveel CO2 de leverancier uitstoot en hoeveel kernafval het energiebedrijf produceert.
Niet hernieuwbare energiebronnen | Aardgas | 0,00% |
Kolen | 0,00% | |
Kernenergie | 0,00% | |
Hernieuwbare energiebronnen | Wind | 97,7% |
Zon | 2,2% | |
Water | 0,1% | |
Biomassa | 0,00% | |
Overige | 0,00% | |
Milieugevolgen | CO2 (g/kWh) | 0 |
Kernafval (g/kWh) | 0 |
De informatie op dit stroometiket geeft de gegevens van 2023 weer. Vóór 1 mei verschijnt ieder jaar het nieuwe etiket met de gegevens van het voorgaande jaar. Iedere leverancier is wettelijk verplicht om aan te geven welke methoden worden gebruikt bij de opwekking van elektriciteit. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de correctheid van de stroometiketten.
Wanneer u als Kleinzakelijke klant overstapt naar een andere energieleverancier, hoeft u niets te doen: de nieuwe leverancier regelt de overstap voor u. Uiteraard kunt u uw contract ook zelf opzeggen, bijvoorbeeld vanwege verhuizing of opheffing van uw bedrijf. Als Grootzakelijke klant bent u zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van uw contract wanneer u overstapt naar een nieuwe leverancier. Onze contractwekker geeft u een seintje wanneer uw contract afloopt.
Omdat het beëindigen van uw contract niet altijd zonder consequenties is, is het goed om te weten waar u op moet letten bij het opzeggen van uw contract. Hier leest u daar meer over.
Uw contract bij Pure Energie kunt u opzeggen via e-mail:
info@pure-energie.nl
Vermeld in uw mail uw klantnummer, EAN-code(s), reden van opzegging en de gewenste einddatum.
Opzegtermijnen Pure Energie
Grootzakelijk: afhankelijk van contract
Kleinzakelijk: 30 dagen
Heeft u vragen over het opzeggen van uw contract? Neem gerust contact op met onze energiespecialisten.
Het zakelijk aanbod van Pure Energie vergelijkt u via onze energievergelijker eenvoudig met het aanbod van andere zakelijke energieleveranciers. Zo weet u binnen twee minuten wat het best passende en voordeligste energiecontract is voor uw bedrijfssituatie.
Start uw vergelijkingMinder.nl hecht veel waarde aan uw privacy. Lees onze privacyverklaring.
Neem contact op met een van onze energiespecialisten.
Minder.nl hecht veel waarde aan uw privacy. Lees onze privacyverklaring.