Hoe komt het dat ik twee zakelijke energierekeningen ontvang?

In sommige gevallen ontvangt u twee zakelijke energierekeningen. Dit kan meerdere oorzaken hebben.  

  1. De zakelijke energieleverancier stuurt een aparte rekening voor uw afname van energie en voor de teruglevering van uw energie. Sommige leveranciers zijn namelijk (nog) niet in staat om alles op één jaar- of eindafrekening te verwerken en sturen daarom aparte rekeningen.
  2. Bij een overstap naar een andere zakelijke energieleverancier heeft uw oude leverancier de switch administratief nog niet verwerkt. Daarom kunt u de eerste maand twee energierekeningen ontvangen: van uw oude en nieuwe energieleverancier. U betaalt in dit geval teveel energiekosten, maar die krijgt u uiteindelijk terug van de oude leverancier die het teveel betaalde bedrag verrekent op de eindafrekening. U hoeft dus geen contact op te nemen met de energieleverancier, maar controleer wel altijd uw eindafrekening.
  3. U heeft voor gas een andere energieleverancier dan voor elektriciteit. In dit geval ontvangt u van iedere leverancier een aparte rekening.  


Terug naar de veelgestelde vragen